Polityka prywatności

Aby korzystać z naszej strony musisz zakceptować politykę prywatności oraz RODO.
czytaj więcej
Akceptuj Rezygnuj

Władze spółki

Prezes Zarządu

Krzysztof Długosz


Powołany przez Radę Nadzorczą RESBUD SE na Prezesa Zarządu Spółki od dnia 20 kwietnia 2021 roku.

Doświadczenie zawodowe:
Posiada bogate doświadczenie w budowie wartości i rozwoju spółek, którymi zarządza z praktycznym podejściem do wyzwań i zagadnień. Zainicjował powstanie spółek o profilu inżynieryjno budowlanym, które wchodzą dziś w skład holdingu RESBUD SE: Conpol sp. z o.o., którą kieruje od 2013 roku, oraz Uniwersim sp. z o.o., w której pełni funkcję Członka Zarządu od 2014 roku.

Swoje bogate doświadczenie zawodowe zdobył dzięki wieloletniej współpracy z międzynarodowymi korporacjami i przedsiębiorstwami, m.in. kierując spółką, będącą partnerem przy budowie linii energetycznej i przesyłowej 220V, łączącej stację energetyczną HV linia Komsomolskaya – Selikhino – Vanino na zlecenie uralskiej kompanii energetycznej TGK-10. Kierował firmami odpowiedzialnymi za realizację prac budowlanych przy wielkich inwestycjach infrastrukturalnych, takich jak:

  • budowa terminala D na lotnisku Boryspol w Kijowie,
  • rozbudowa i przebudowa międzynarodowego terminalu pasażerskiego na Międzynarodowym Porcie Lotniczym im. Jana Pawła II (Kraków – Balice),
  • budowa odcinka drogi S3 Jawor oraz przepustów,
  • budowa węzła autostrady A1 Blachownia,
  • budowa obwodnicy S11 Szczecinek,
  • przebudowa układów torowych odcinka Wrocław – Poznań,
  • roboty budowlane na odcinku kolejowym Kraków – Mydlniki – Kraków Główny,
  • budowa hali przemysłowej w Gliwicach,
  • kompleksu mieszkaniowego w Rybniku .

Wykształcenie:
Absolwent szkoły technicznej ze specjalnością aparatura kontrolno-pomiarowa i automatyka przemysłowa.

Członek Zarządu

Joanna Dyja


Powołana przez Radę Nadzorczą RESBUD SE w skład Zarządu Spółki od dnia 20 kwietnia 2021 roku.

Doświadczenie zawodowe:
Joanna Dyja jest związana zawodowo z sektorem bankowym i finansowym od 1992 roku. W latach 2009-2019 była Prezes Zarządu Amathus TFI S.A., prywatnego towarzystwa funduszy inwestycyjnych, które zarządza aktywami o łącznej wartości kilkuset milionów PLN. W latach 2015-2018 współwłaścicielka spółki Ventus sp. z o.o., która zajmowała się pozyskiwaniem dotacji unijnych na przedsięwzięcia energooszczędne, proekologiczne lub innowacyjne. Wcześniej pracowała m.in. w: Xelion Doradcy Finansowi (2006-2009, jako Team Leader), Deutsche Bank PBC (2003-2006, jako Manager w Departamencie Zarządzania Sprzedażą), Deutsche Bank 24 (2001-2003, jako Dyrektor Regionalny oraz Dyrektor Oddziału,) i Banku Współpracy Regionalnej S.A. Kraków (1992-2001, m.in. jako Dyrektor Oddziału).

Wykształcenie:
Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Katowicach (wydział przemysłu, kierunek: społeczno-ekonomiczny), Akademii Ekonomicznej w Krakowie (Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania, studia podyplomowe – bankowość) oraz Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie (Szacowanie nieruchomości – studia podyplomowe).

Rada nadzorcza

Przewodniczący Rady Nadzorczej

Dariusz Krawczyk


absolwent Politechniki Warszawskiej, ukończył Podyplomowe Studium Managerskie i Studium Podatkowe (SGH ) oraz studia podyplomowe: Zarządzanie Wartością Firmy (SGH)

Obecnie – właściciel VDL Solutions sp. z o.o. zarządzający firmą doradczą realizującą projekty m.in. z zakresu interim management, modelowania finansowego, analiz strategicznych, pozyskiwania finansowania, zarządzania projektami.

W latach  2004- 2019 pełniąc funkcje Prezesa spółek (m.in. Boryszew Automotive Plastics sp. z o.o., POLNORD S.A., CIECH S.A., Synthos S.A., Energetyka Dwory S.A., PSE-Centrum Sp. z o.o. )  zarządzał międzynarodowymi grupami kapitałowymi, w tym notowanymi na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Z powodzeniem opracowywał  i wdrażał nowe strategie firm, realizował programy restrukturyzacyjne grup oraz programy optymalizacji wydajności spółek.

W latach 1998 -2003 jako dyrektor m.in. Departamentu Inwestycji Kapitałowych PSE S.A., Departamentu Nadzoru Właścicielskiego PKN ORLEN S.A., a także departamentów w sektorze bankowym (PKO BP i Bank Handlowy S.A.) z sukcesami nadzorował i prowadził inwestycje kapitałowe, przygotowywał i wdrażał zasady ładu korporacyjnego, zarządzał procesami sprzedaży akcji, czy opracowywał procedury inwestycyjne.

Doświadczenie zdobywał także jako członek rad nadzorczych licznych spółek publicznych i niepublicznych, m.in.: Kaucuk Kralupy a.s., Rafineria Trzebinia S.A., Rafineria Glimar S.A., II Narodowy Fundusz Inwestycyjny S.A., Huta Buczek S.A., Warszawska Giełda Towarowa S.A., Warta Vita S.A., Petrolot sp. z o.o., Petrogaz Płock, Idea Bank S.A., Firekom S.A.

Posiada licencję maklerską oraz uprawnienia do zasiadania w radach nadzorczych spółek Skarbu Państwa, a także praktyczne umiejętności kreowania i wdrażania planów restrukturyzacyjnych, umiejętność zarządzania dużymi projektami inwestycyjnymi, praktyczne umiejętności tworzenia i sprawnego wdrażania planów integracji operacyjnej przedsiębiorstw, umiejętność tworzenia systemów motywacyjnych dla kadry zarządzającej i popartą sukcesami umiejętność zarządzania dużymi organizacjami.

Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej

Robert Wąchała


absolwent UMCS w Lublinie, Wydział Prawa i  Administracji (1994 – magistra prawa),  ukończył także studia  podyplomowe z zakresu wycen przedsiębiorstw i inwestycji kapitałowych w Szkole  Głównej Handlowej w Warszawie

Prawie od początku kariery zawodowej związany jest z polskim rynkiem finansowym. W roku 1996 pracował w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów, gdzie zajmował się prawem koncentracji przedsiębiorstw. W latach 1996–2006 był pracownikiem Urzędu Komisji Papierów Wartościowych i Giełd, ostatnio na stanowisku Dyrektora Departamentu Informacji i Analiz. W latach 2006-2019 w Urzędzie Komisji Nadzoru Finansowego kierował kolejno pracami Departamentu Nadzoru Obrotu, Departamentu Infrastruktury Rynku Kapitałowego i Nadzoru Obrotu oraz Departamentu Rozwoju Rynku Finansowego.

Jako dyrektor Departamentu Nadzoru Obrotu (2006-2018), sprawował nadzór UKNF nad:

  • obrotem giełdowym w zakresie wykrywanie przestępstw manipulacji i wykorzystania informacji poufnych,
  • wykonywaniem przez spółki giełdowe obowiązków informacyjnych,
  • wykonywaniem przez inwestorów obowiązków notyfikacyjnych o transakcjach i znacznych pakietach akcji,
  • przestrzeganiem przez inwestorów przepisów o przejęciach spółek publicznych,

Jako Dyrektor Departamentu Infrastruktury Rynku Kapitałowego i Nadzoru Obrotu oraz Departamentu Rozwoju Rynku Finansowego (2018-2019) był również odpowiedzialny za: sprawowanie kontroli i nadzoru nad spółkami infrastruktury rynku kapitałowego (spółki z grupy GPW i grupy KDPW), oraz  koordynację prac w UKNF związanych ze Strategią Rozwoju Rynku Kapitałowego.

W trakcie zatrudnienia w UKNF pełnił funkcje:

  • Sekretarza Komisji Egzaminacyjnej dla Doradców Inwestycyjnych (1999-2001)
  • Członka Komisji Egzaminacyjnej dla Maklerów Papierów Wartościowych (2004–2007)
  • Członka Komitetu Indeksów Giełdowych (2005-2009 i 2013-2019)

Od października 2019 r. jest zatrudniony w Stowarzyszeniu Emitentów Giełdowych gdzie od marca 2020 r. pełni funkcję Wiceprezesa Zarządu. W ramach Zarządu Stowarzyszenia jest odpowiedzialny głównie za tworzenie i stosowanie regulacji związanych ze spółkami publicznych w zakresie ich giełdowości.

Od 2020 r. jest członkiem Zespołu Doradczego w KDPW oraz prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą w zakresie doradztwa rynku kapitałowego. Pełni funkcję członka Rady Nadzorczej w Ceres Dom Inwestycyjny S.A. oraz Develia S.A.

Członek Rady Nadzorczej

Sergiusz Pietrosz


absolwent Uralskiego Państwowego Uniwersytetu Prawa (1997 – magister prawa)

Doświadczenie zawodowe zdobywał współpracując z firmami z branży energetycznej i elektrotechniki, m.in. jako Doradca Zarządu w Zakładzie Produkcji Aparatury Energetycznej ROWNO (1998-2005) oraz Doradca Zarządu i Zastępca Dyrektora Generalnego Zakładu Produkcji Izolatorów Ceramicznych, LWÓW (2006-2016).

Posiada doświadczenie i specjalistyczną wiedzę w zakresie zarządzania spółkami m.in. z sektora energetycznego,  budowlanego, czy transportu, nadzoru właścicielskiego i organizacji oraz transformacji przedsiębiorstw.  Doświadczenie zdobywał zarówno w firmach zagranicznych, jak i polskich.

Od wielu lat działa jako inwestor w segmencie przemysłowym i budowlanym licznych spółek zlokalizowanych w krajach Europy Wschodniej.

Z racji posiadanego doświadczenia, od 2022 roku jest także członkiem Rady Nadzorczej RESBUD SE (spółka notowana na GPW).

Członek Rady Nadzorczej

Alexey Petrov


absolwent Uralskiego Państwowego Uniwersytetu Prawa,  Wydział Sprawiedliwości,  (2012-tytuł naukowy: Specjalista); studia  MBA (Master of Business Administration – 2020)

Specjalizuje się w zakresie prawa korporacyjnego i handlowego. Posiada doświadczenie w doradztwie prawnym i inwestycyjnym dla spółek i grup kapitałowych w zakresie szeroko pojętego prawa gospodarczego.

Swoje doświadczenie zawodowe zdobywał  pracując m.in. dla Departamentu Projektów Prawnych ZAO S.A. (2008-2010) oraz UNAKO-Invest Sp. z o.o. (2010 –2011 – Dział Sądowy: radca prawny; 2011-2012- Dział Zarządzania Korporacyjnego: ekspert)

Posiada doświadczenie korporacyjne związane z uczestnictwem w radach nadzorczych spółek prawa handlowego, m.in:

2013 – obecnie: Członek zarządu EU LEX MANAGMENT OÜ, Członek zarządu Delcraft Ehitus OÜ

2019 – 2024: Przewodniczący Rady Nadzorczej RESBUD SE

Członek Rady Nadzorczej

Maciej Grabowski


absolwent Wydziału Ekonomiki Transportu Uniwersytetu Gdańskiego, ukończył także studia na Wydziale Nawigacyjnym Wyższej Szkoły Morskiej; w 1997r. uzyskał stopień naukowy doktora nauk ekonomicznych

Pracował w Instytucie Badań nad Gospodarką Rynkową, w którym pełnił funkcję wiceprezesa. W latach 1994–2000 był wykładowcą Uniwersytetu Gdańskiego. Działał w Polskim Forum Strategii Lizbońskiej oraz Polskim Forum Obywatelskim. Uczestniczył w pracach nad przygotowaniem Strategii Rozwoju Kraju 2007–2015.

W marcu 2008r. został członkiem Zespołu Doradców Strategicznych przy prezesie Rady Ministrów. W tym samym roku został powołany na stanowisko podsekretarza stanu w Ministerstwie Finansów, a w kwietniu 2013r. został dodatkowo głównym rzecznikiem dyscypliny finansów publicznych. Między kwietniem a sierpniem 2011r. oraz od września 2011r.  do marca 2012r.  był członkiem Komisji Nadzoru Finansowego jako przedstawiciel ministra właściwego do spraw instytucji finansowych.

W latach 2013-2015 zajmował stanowisko ministra środowiska. W wyborach prezydenckich w 2020r.  był doradcą kandydata niezależnego Szymona Hołowni ds. środowiska.

Od 2016r.  pełni funkcję prezesa fundacji Centrum Myśli Strategicznych, prestiżowej instytucji zajmującej się badaniami aplikacyjnymi nad gospodarką i społeczeństwem. Jednocześnie od 2021 r. jest członkiem Zarządu Instytutu Odpowiedzialnych Finansów sp. z o.o. oraz członkiem Rady Nadzorczej UXO Marine.

Ukończył wiele międzynarodowych staży i kursów z zakresu ekonomii, m.in.  Pew Economic Freedom Fellow (Uniwersytet Georgetown, Waszyngton DC, USA – 1993), czy World Bank Open Learning Campus “Security Responsivness” (2016), a także kurs dla Kandydatów na Członków Rad Nadzorczych w spółkach Skarbu Państwa.

Członek Rady Nadzorczej

Andrzej Sadowski


absolwent studiów interdyscyplinarnych na Uniwersytecie Warszawskim, ukończonych na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego pracą o etatyzmie II Rzeczpospolitej w ujęciu liberalny (mgr prawa).

Jeden z organizatorów i członek zarządu Towarzystwa Gospodarczego w Warszawie (1986–1989). Współtwórca i członek zarządu Akcji Gospodarczej (1988-1989) skupiającej reprezentację opozycyjnych środowisk towarzystw przemysłowych i gospodarczych.

Inicjator powołania w roku 1989 Centrum im. Adama Smitha – Pierwszego Niezależnego Instytutu w Polsce (do 2014 jego wiceprezydent, a od tego roku jego prezydent). Jeden z założycieli i członek Zarządu Transparency International Polska (1996 – 2003). Członek Rady Naukowej Ośrodka Badań nad Przedsiębiorczością Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (2009 – 2014). W latach 2009–2010 i 2015-2020 członek powołanej przez Prezydenta Rzeczpospolitej Polski Narodowej Rady Rozwoju, a od 2023 członek Społecznej Rady Doradczej przy prezesie Najwyższej Izby Kontroli.

Autor tysięcy komentarzy, wywiadów oraz artykułów, publikowanych we wszystkich stacjach radiowych i telewizyjnych oraz w takich czasopismach, jak m.in.: „Bank”, „Businessweek”, „Dziennik Gazeta Prawna”, Finansista”, „Forbes”, „Gazeta Bankowa”, „Gazeta Finansowa” i „Rzeczpospolita” i innych.

W pracy badawczej zajmował się m.in. problematyką polskiego systemu podatkowego. W 2004 roku współtworzył społeczny projekt ustawy o jego zmianie, który poparty został podpisami 100 tysięcy obywateli. Opracowane rozwiązania prezentował m.in. w Sejmie na sesjach Parlamentarnego Zespołu na Rzecz Wspierania Przedsiębiorczości i Patriotyzmu Ekonomicznego oraz w czasie Okrągłego stołu podatkowego.

Aktywnie angażuje się też w promowanie wiedzy dotyczącej polityki kredytowej i walutowej. Od roku 2018 na forach instytucji władzy publicznej zajmuje się prezentowaniem zastosowania publicznego listu zastawnego, a od  2020 roku prezentuje potencjał wykorzystania technologii blockchain w różnych gałęziach polskiej gospodarki.

Wielokrotnie nagradzany i odznaczany m.in. w roku 2023 z okazji IV Ogólnopolskiego Dnia Przedsiębiorcy został odznaczony przez Prezydenta RP Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski, w 2021 Krzyżem Wolności i Solidarności za działalność w opozycji antykomunistycznej po wprowadzeniu stanu wojennego, a w roku 2014 Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski za propagowanie przedsiębiorczości. Jest laureatem pierwszej w roku 2023 edycji nagrody im. Mieczysława Wilczka, a w 2022 otrzymał od Akademii Patriotów nagrodę imienia francuskiego ekonomisty Fryderyka Bastiata.

Do góry